Aanmelden

Welkom op OBS de Octopus! Wat leuk dat jullie interesse hebben in onze school. Wanneer je je kind bij ons wilt aanmelden gaat dit als volgt in zijn werk:

Aanmelden

1. Vul hier het vooraanmeldingsformulier in. Dit kan vanaf iedere leeftijd. Het formulier kun je terugsturen naar onze administratie via administratie-octopus@ooz.nl of afgeven op school. Van de administratie krijg je een e-mail met de bevestiging van de vooraanmelding.
  2. Wanneer jouw kind ongeveer 3 jaar en 9 maanden oud is, krijg je (automatisch) de definitieve inschrijvingspapieren thuis gestuurd. Daarin geef je meer achtergrondinformatie over de ontwikkeling van jouw kind. Ook de kinderopvang vult een overdrachtsformulier in.
  3. Als de papieren weer terug zijn op school kijken we goed of jouw kind extra ondersteuning nodig heeft en of een reguliere school past bij de ontwikkeling van jouw kind. Als hier geen bijzonderheden zijn, wordt je kind definitief ingeschreven en krijg je alle praktische informatie rondom de start op school. Ook hoor je in welke groep je kind geplaatst wordt. Bij alle praktische informatie krijg je een formuliertje om vier wenochtenden af te spreken. De wenochtenden mag je zelf inplannen en geef je door aan school.
  4. De nieuwe leerkracht van jouw kind neemt vervolgens contact op om de wenochtenden te bevestigen. Waar het niet goed uitkomt op school, wordt in overleg met jullie als ouders een nieuw moment afgesproken.
  5. Je kind start officieel een dag na de vierde verjaardag op school. Kinderen die in de eerste twee schoolweken na de start van het schooljaar vier jaar worden, mogen meteen na de zomer starten. In de laatste paar schoolweken voor de zomervakantie laten we geen nieuwe kinderen starten.

Extra zorg of begeleiding
Als jouw kind specifieke begeleiding nodig heeft, gaan we hierover met jou in gesprek. Wij kijken dan of we die begeleiding kunnen bieden. Binnen zes weken koppelen we dit naar je terug. Indien nodig verlengen we de onderzoekstermijn tot tien weken. Als blijkt dat wij de juiste begeleiding niet kunnen bieden, gaan we samen met jou/jullie op zoek naar een school die dat wel kan.