Talentateliers op de Octopus

"Door de Talentateliers op onze school leren kinderen waar hun sterke kanten en kwaliteiten liggen"

Talentateliers

Elke periode geven wij in alle groepen een aantal middagen Talentateliers. De Talentateliers worden door onze eigen juffen en meesters gegeven, samen met ouders, opa’s & oma’s, buurtgenoten en allerlei externe workshopaanbieders. Ook alle culturele instellingen die ons gebouw gebruiken, verzorgen per jaar een aantal Talentateliers.

Kinderen gaan tijdens de Ateliers drie weken achter elkaar in kleine groepjes aan de slag in een bepaald Atelier. Zo leren kinderen door de jaren heen waar hun sterke kanten en voorkeuren liggen. Ze maken kennis met een rijk aanbod op cultureel, muzikaal, kunstzinnig of technisch gebied.

Voorbeelden van ateliers zijn: solderen, tekenen en schilderen, je eigen game maken, houtbewerking, graffiti, koken, bakken, kleien, drama, programmeren, schaken, sport & spel, muziek, zang, dans en drama, textiele werkvormen (haken/vilten/breien/vilten/sokpoppen etc.), kaarten maken, timmeren, goochelen, creatief met brooddeeg, natuurschatten zoeken, yoga en techniek.

Voor de Talentateliers hebben wij hulp nodig!

Ben jij of ken jij….enthousiaste ouders/verzorgers (of opa’s/oma’s, vrienden/kennissen/buren etc.) die hun kennis/vaardigheden willen delen met de leerlingen? Als ouder/verzorger/volwassene draai je zelfstandig een Talentatelier van circa 8 leerlingen. Liever met twee personen een atelier verzorgen, dat mag natuurlijk ook.

Een Talentatelier duurt van 13:00 tot 14:00 uur. Qua invulling zijn er eindeloos veel mogelijkheden. Voorwaarde is dat leerlingen ZELF lekker aan de slag gaan. Tijdens een Talentatelier draait het om ‘doen en ervaren’. We staan open voor allerlei ideeën en denken graag mee! Benodigde materialen worden door school vergoed.

Word je na het lezen van deze oproep enthousiast, meld je vooral aan! Per ronde en per leeftijdsgroep zijn we op zoek naar 8-12 atelieraanbieders, zodat de groepjes klein kunnen blijven. Heb je een leuke idee of een gouden tip?! Schroom niet om contact met ons op te nemen. Dit kan per e-mail via talentateliers-octopus@ooz.nl